اخبار بسکتبال ایران

هفتمین طلای پی در پی بسکتبال زنان آمریکا در المپیک توکیو به دست آمدخانه بسکتبال ایراناخبار – خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛

سایت خانه بسکتبال ایران؛ فینال بسکتبال زنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو بین آمریکا و ژاپن

یک خبر خوب برای ژاپن آنها بعد از فشار اولیه‌ی رقیب پرفدرت خود چند شوت خوب زدند.

آنان به دلیل اندازه نتوانستند بازی داخلی آمریکایی‌ها را متوقف کنند اما سرعت تیمی میزبان به کمک آنان آمده است.

بریتنی گرینر با ۱۰ امتیاز در حال حاضر دو رقمی است!

پایان نیمه اول: ۵۰ – ۳۹ آمریکا

ایالات متحده بر شیشه غالب است و ژاپن نمی‌تواند از بازی انتقالی خود برای به دست آوردن هر نوع ریتمی استفاده کند.

بریتنی گرینر متوقف نمی‌شود. او در نیمه اول ۱۸ امتیاز گرفت.

سنتر ۲۰۶ سانتیمتری آمریکا با ۳۰ سال سن در برتری ۵۰ بر ۳۹ تیمش مقابل ژاپن علاوه بر ۱۸ امتیاز، ۴ ریباند و ۲ بلاک شات دارد.

بازی از ریتم فینال خارج شد. البته ژاپن به دلیل حضور مقابل آمریکا همچنان تشویق می‌شود اما فینال در سایه نتیجه و اختلاف امتیازی محو شده است! ۷۹ بر ۵۶ #آمریکا. هنوز ۸:۲۵ مانده است.

آمریکا نه تنها برنده است (اگر کارشان را تمام کنند) بلکه این کار را با هدف و سبک انجام می‌دهند.

بعد از کره جنوبی المپیک ۱۹۸۴ و چین المپیک ۱۹۹۲، ژاپن سومین تیم آسیایی است که به فینال بسکتبال زنان المپیک (توکیو ۲۰۲۰) راه پیدا کرده است.

سو برد افسانه‌ای با کسب پنجمین طلای بسکتبال زنان المپیک، امروز در ۴۰ سالگی از تیم ملی آمریکا خداحافظی می‌کند. پوینت گارد آمریکا المپیک‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ را برده است.

هفتمین طلای پی در پی بسکتبال زنان آمریکا در المپیک توکیو به دست آمد.

آمریکا ۹۰ – ژاپن ۷۵

از سال ۱۹۷۶ بسکتبال زنان در المپیک مونترال کانادا وارد بازی‌های المپیک شد. تیم شوروی در دوره نخست بازی‌ها به قهرمانی رسید. سپس در دوره دوم مسکو ۱۹۸۰ بار دیگر شوروی، جام قهرمانی را تصاحب کرد. آمریکا و متحدانش المپیک مسکو را تحریم کرده بودند.

در سال‌های ۱۹۸۴، المپیک لس‌آنجلس ( شوروی و متحدانش این بازی‌ها را تحریم کردند)، و ۱۹۸۸ سئول، زنان آمریکا دو بار قهرمان شدند.

در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا، بعد از فروپاشی نظام شرق، تیم کشورهای مشترک‌المنافع متشکل از کشورهای استقلال یافته شوروی سابق، قهرمان بسکتبال المپیک شدند و آمریکا بعد از چین در جایگاه سوم ایستاد.

از المپیک ۱۹۹۶ تا امروز که بسکتبال زنان المپیک در توکیو به پایان رسید، تیم آمریکا با ۷ دوره قهرمانی پی در پی دست نیافتنی است.

نوشته هفتمین طلای پی در پی بسکتبال زنان آمریکا در المپیک توکیو به دست آمد اولین بار در سایت خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال ایران پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا