اخبار بسکتبال ایران

تحلیل بازی‌های تیم بسکتبال جوانان ایران / نقاط ضعف و قوتخانه بسکتبال ایراناخبار – خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛

سایت خانه بسکتبال ایران – تیم بسکتبال جوانان ایران درشرایطی که فصل قبل در بسکتبال باشگاههای ایران بازی کرد به مسابقات جهانی لتونی رفت و تا اینجای مسابقات دو پیروزی کسب کرده و مقابل تیم‌های صربستان، لتونی، لیتوانی و ترکیه شکست خورد.

دراین مطلب به تحلیل بازی‌های تیم جوانان می‌پردازیم.

نقاط مثبت و قوت تیم

در این مسابقات شاهد درخشش دو پوینت گارد تیم، علی شهریاری و هادی لکزایی‌فرد بودیم.
این دو با دید خوبی که به نسبت چهار بازیکن دیگر پیرامونی دارند عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.
هادی لکزایی‌فرد توپربایی‌های زیادی داشت و فشار دفاعی قابل قبولی در مقابل پوینت گاردهای حریفان ایجاد می‌کرد و به حملات تیم ما سرعت می‌داد، اما در کنار این دو پوینت گارد، شاهد درخشش پارسا فلاح و پیتر گیرگوریان هم بودیم.
پارسا فلاح که از بالاتنه قوی بهره می‌برد در ریباندها به نسبت توانایی‌اش موفق عمل کرد و درکنار او تیم ملی در زمان‌هایی که دچار مشکل شد از شوت‌های سه امتیازی پیتر گریگوریان استفاده کرد.

اشتباههای دفاعی تیم

جوانان بسکتبال ایران در دفاع فراز و نشیب‌های زیادی داشتند. در مقابل صربستان و لتونی ما شاهد یک اشتباه بزرگ بودیم، تیم ملی از دفاع Full_court press استفاده کرد که به دلیل فرسایشی شدن این دفاع و استفاده از آن در دقایق زیادی از مسابقه باعث شد بازیکنان در نیمه دوم دچار تحلیل بدنی شوند.

دومین اشتباهی که شاهد آن بودیم در مقابل لتونی، تیم ملی از دفاع ۳_۲ zone استفاده کرد و این در حالی بود که تیم مقابل از بازیکنان شوتزن بهره می‌برد وopen shot های موفق زیادی در مقابل ما داشتند.
علاوه بر این دو نکته، اتفاقی که ما به دفعات دیدیم «ریباند دفاع» ضعیف تیم ما بود که باعث شد تیم‌های حریف مقابل ما از شانس‌های مجدد امتیاز بگیرند. ما در «دفاع تیمی» شاهد Rotation Defense نبودیم و کرنرهای ما از بازیکن خالی می‌شد.

عملکرد تیم جوانان در حمله

در حملات جوانان، شاهد استفاده از سیستم Uبودیم. به این صورت که پوزیشن‌های ۴ و ۵ تیم از دو طرف برای پوینت گارد اسکرین قرار بدهند و از نفوذ علی شهریاری استفاده کنند.
دومین نکته‌ای که خیلی زیاد شاهدش بودیم این بود که تیم از press break به خوبی استفاده می‌کرد تا از Full_court press حریفان خارج شود که نسبتا موفق بود.
سومین نکته از مباحث تیم جوانان در حمله، استفاده بازیکنان جوان ما از off ball screen ها بود تا بتوانند برای یکدیگر فضاسازی کنند تا بازیکنان حریف در شرایط سوییچ قرار بگیرند و سردرگم شوند.

اشتباههای تیم در حملات

متاسفانه در حملات تیم شاهد چرخش کم توپ بودیم و بازیکنان با عجله عمل می‌کردند تا نتوانند از ۲۴ ثانیه‌های خود به خوبی استفاده کنند و تعداد بازیکن کمتری از پنج بازیکن ما توپ را لمس کنند. دومین اشتباه تیم جوانان در حملات این نکته بود که بازیکنان از open shot های خود استفاده نمی‌کردند و سعی بر استفاده از شوت‌های میدرنج و نفوذ به منطقه رنگی داشتند.

مربی و آنالیزور بسکتبال
علیرضا امیری

نوشته تحلیل بازی‌های تیم بسکتبال جوانان ایران / نقاط ضعف و قوت اولین بار در سایت خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال ایران پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا