اخبار بسکتبال ایران

تقویم تاریخ / افتخارات مهرام در بسکتبال باشگاههای آسیاخانه بسکتبال ایراناخبار – خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛

در سال‌های میانی دهه ۸۰، باشگاه مهرام بعد از حدود یک دهه تیمداری فعالیت‌های خود را به صورت حرفه‌ای‌تر آغاز کرد.
(عکس قهرمانی مهرام در جام باشگاههای آسیا ۲۰۰۹ حاکارتا).

مهرام : قهرمان باشگاههای آسیا در سال‌های ۲۰۰۹ اندونزی و ۲۰۱۰ قطر.
۶ دوره قهرمان باشگاههای ایران، سه نایب قهرمانی، یک مقام سومی در لیگ برتر و چهار قهرمانی در غرب آسیا، قهرمانی در رقابت بین‌المللی ABA چین و دو مقام قهرمانی در جام شیخ راشد امارات به‌ عنوان پرافتخارترین باشگاه بسکتبال شناخته شود.
(بسکتبال ایران در سطح لیگ‌ها قدمتی ۳۵ ساله دارد که ذوب آهن با ۹ قهرمانی، رکورددار است اما مهرام علاوه بر ایران در باشگاههای آسیا قهرمان شده است).

مهرام در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد اما بیشترین موفقیت‌های بسکتبال مهرام از سال ۱۳۸۵ به بعد به دست آمد.
امیرمحمدتقی گنجی، در آینده‌سازان، دنا و پویامهرام، در رده‌های مختلف سنی پایه‌گذار و مالک مهرام بود. مهرام در سال ۱۳۸۳ وارد لیگ برتر شد.
مهرامی‌ها در سال ۱۳۸۵ با کسب مقام سوم در لیگ برتر و قهرمانی در نخستین حضور خود در جام شیخ راشد امارات، موفقیت‌های خود را در بسکتبال ایران آغاز کردند.

اسفند ۱۳۸۶
مهرام برای نخستین بار در لیگ برتر بسکتبال، جام قهرمانی را بالای سر برد و سپس با حضور در مسابقات غرب آسیا در اردن و قهرمانی در آن تورنمنت جواز حضور در مسابقات جام باشگاههای آسیا را به دست آورد.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸
بیست و یکمین دوره بسکتبال جام باشگاههای آسیا در سال ۲۰۰۹ میدان قدرت‌نمایی یاران مهرام شد و تیم مهرام نخستین قهرمانی خود در جام باشگاههای آسیا را در جاکارتا اندونزی جشن گرفت.

۱۰ خرداد ۱۳۸۹
دومین قهرمانی پی در پی مهرام در بسکتبال باشگاههای آسیا (قطر).

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
مهرام بعد از یک فصل غیبت در لیگ برتر در لیگ یک با هدایت مربی صرب و علی آرزومندی دوباره به لیگ برتر فصل ۹۶ بازگشت.

کاوه قریه، صمد نیکخواه بهرامی، هومن رضایی، افشین آریاجو، علیرضا هنردوست، حامد سهراب‌نژاد، علی عصری، مهدی کامرانی، آیدین کبیر، کاوه نورافزا، مهراد آتشی، سامان ویسی، حامد آفاق، مهدی اسماعیلی، امیر صدیقی، سجاد مشایخی به همراه بازیکنان خارجی مثل تونی مدیسون، لورن وودز و جکسون ورومن از شاخص‌ترین بازیکنان مهرام در ادوار قهرمانی جام باشگاههای آسیا و ایران بودند.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در بیشتر افتخارات این تیم سهیم بوده و از این بابت پرافتخارترین مربی ایران در لیگ برتر بسکتبال است. وی با ۸ قهرمانی از ۱۴ دوره حضور در فینال‌های لیگ برتر بسکتبال و ۲ قهرمانی در باشگاههای آسیا و حضور در یک فینال نیمه تمام باشگاههای آسیا بین مهرام و الریاضی لبنان رکورددار است.
(در آبان ۱۳۹۱ و در فینال باشگاههای آسیا با درخواست وزیر ورزش لبنان و به دلیل مسائل امنیتی دیدار فینال تیم‌های مهرام و الریاضی لغو شد).
همایون ایزدپناه و حمیدرضا صمدزاده مدیر و سرپرست مهرام در یک دهه افتخارآفرینی این تیم همراه مهرام بودند.

مهرام در سال‌های اخیر (نایب قهرمانی فصل ۱۳۹۹ و پنجمی فصل ۱۴۰۰) به فعالیت خود در بسکتبال باشگاههای ایران ادامه داده است.

 

نوشته تقویم تاریخ / افتخارات مهرام در بسکتبال باشگاههای آسیا * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا