24 ثانیه حرف حساببسکتبالتحلیل بسکتبال

تاریخ سازی یا رزومه سازی با موج سواری؛ مسئله اینست!

سجاد فرخی: چند صباحی‌ست که حال ورزش دانشگاهی ما خوب نیست. زندگی نباتی دارد و به هیچگونه محرک خارجی عکس‌العمل نشان نمی‌دهد. برای هرآنچه که متخصصان می‌گویند گوش شنوایی یافت نمی‌شود و تا چشم کار می‌کند اطبای کوچه بازاری بر سر بالین مریض حاضر می‌شوند و در خفا با گیاهان رنگی و نظرات چای نباتی سعی در درمان دارند. در این حال و هوا بودیم و خسته و درمانده به در نگاه می‌کردیم و آه می‌کشیدیم که ناگهان شروع شد؛


پیام تبریک بود که از هر کوی و برزن سرازیر می‌شد. پست پشت پست، پیام پشت پیام، که کجایید اهل بسکتبال که تاریخ‌سازی کردیم و فلان را بهمان کردیم…

چه شده بود؟ دختران عزیز سرزمینمان در مسابقات دویژن بی آسیا موفق شدند نمایش درخشانی از خود به نمایش بگذارند و با حضور در فینال نایب‌قهرمان شدند! تیتر پشت تیتر، پیام بعد از پیام، تبریک در تبریک، قیمه در ماست، سر زیر برف، ماه پشت ابر و …


اول آنکه مسابقات دویژن بی، تنها برای صعود به سطح اول آسیا انجام می‌شود. دوم آنکه فقط تیم قهرمان موفق به صعود می‌شود، سوم آنکه نایب‌قهرمانی و سومی و چهارمی معنایی ندارد بدلیل آنکه هدف صعود محقق نشده و نهایتا آنکه نمایش درخشان با تاریخ‌سازی فرق دارد. لطفا قیمه‌ها را داخل ماست نریزید.


زمانیکه تیم بانوان به مسابقات اعزام نمی‌شد، زمانیکه از سرمربی اسبق تیم ملی انتقاد می‌شد، زمانیکه به حذف مقابل اردن اعتراض می‌شد، زمانیکه به همسو و غیرهمسو کردن خبرنگاران انتقاد می‌شد، درب‌ها بسته بود و فضا کاملا ایزوله، حالا با تیتر تاریخ‌سازی همه در فرودگاه هستند و خبر پشت خبر و فراموش کرده‌اند کارهای زیادی هست که انجام نشده و اشتباهات زیادی هم بوده که انجام شده و بایستی اصلاح شوند.

شیر دختران سرزمینمان درخشیدند، واقعا تحسین برانگیز بود. با تمام محدودیت‌ها و مشکلات نتایج خوبی کسب کردند، باید به احترامشان بایستیم و کلاه از سر برداریم و ایستاده تشویقشان کنیم، اما برای فراموش کردن تلخی‌ها و اتفاقات، پشت آنها پناه نگیرید و درخشش و بازی‌های خوب آنها را پوششی برای مخفی کردن اشتباهات خود نکنید و با تیترهای نادرست برای رزومه‌سازی موج‌سواری نکنید.


ارتباط خود را با رسانه ها و مردم قطع نکنید، گوش شنوا داشته باشید، فدراسیون با باشگاه خصوصی فرق می‌کند که درب آنرا ببندید و هرکاری دلتان خواست بکنید و با فیلتراسیون قوی از شنیدن حرف‌های منتقدین جلوگیری نمایید، فدراسیون متعلق به یک کشور است، باید با دلیل و مستدل تصمیمات خود را بیان نماید، اشتباهات را بپذیرد، در غم و شادی و پیروزی و شکست با جامعه‌ی خود ارتباط داشته باشد و خادم بودن را تنها به امضای پیام تبریک سال نو و فلان مناسبت و بهمان روز محدود نکند.


در پایان مجددا درخشش دختران عزیز ایرانی را شادباش می‌گوییم و از سوی دیگر منتظریم فدراسیون با اعمال تغییرات اساسی، نشان دهد بجای بزرگنمایی، بدنبال برنامه‌ریزی مدون جهت ادامه‌دار کردن درخشش نسل جدید بسکتبال است.

کوارتر آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا