اخبار بسکتبال ایران

پرویز مصباح‌زادهخانه بسکتبال ایراناخبار – خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛

پرویز مصباح‌زاده رئیس فدراسیون بین سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۶، جوانترین ریٔیس فدراسیون بسکتبال در تاریخ بسکتبال ایران تا به امروز است.
مدیری جوان که مبنای کارش را با چهره‌هایی مانند حسین جبارزادگان، محمود عدل، بیژن قهرمانلو و … در فدراسیون پایه‌گذاری کرد. در دوران او مینی بسکتبال، صاحب کمیته‌ای مستقل زیر نظر علی‌اکبر لطفی بود. در سال ۱۳۵۵ اعظم اسکندر با چاپ کتابی در زمینۀ مینی بسکتبال، به دعوت فدراسیون جهانی فیبا، در مونترال و در اجلاس جهانی مینی بسکتبال شرکت کرد.

در همین دوران اختلافاتی بین تعدادی از ملی‌پوشان با فدراسیون وقت درگرفت و منجر به کناره‌گیری تعدادی از آنان شد.

پرویز مصباح‌زاده با همۀ سایه روشن‌های دوران ریاستش در فدراسیون بسکتبال، ایدۀ مینی بسکتبال را طی سال‌های ۵۴ تا ۵۶، پیش برد و ضرورت کار پایه‌ای را به صورت یک نیاز مطرح کرد تا فضای مناسبی را برای بروز خلاقیت‌ها از سنین پایین‌تر فراهم کند. اگر چه در تیم ملی بعد از شکست مقابل پاکستان در سال ۱۳۵۵ در جام عمران، توفیقی حاصل نکرد.
مصباح‌زاده متولد ۱۳۲۸ و در زمان ریاست ۲۶ ساله بود. وی در حال حاضر مقیم آمریکاست.

وی فرزند مصطفی مصباح‌زاده پدر مطبوعات نوین ایران است. مصطفی مصباح‌زاده بنیانگذار روزنامه کیهان و نماینده مجلس شورای ملی بود.

نوشته پرویز مصباح‌زاده * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا