اخبار بسکتبال ایرانبسکتبالتحلیل بسکتبال

ایران چهار تیم برتر نوجوانان خود را شناخت

سجاد فرخی: در حالیکه حدود یکماه از بسته شدن پرونده تمامی رقابتهای بسکتبال کشور می‌گذرد، نوجوانان چراغ بسکتبال را روشن نگه داشتند و طی یک هفته پرفشار، چهار تیم از هشت تیم باقی مانده‌ی رقابتهای لیگ نوجوانان کشور به مرحله نیمه نهایی را یافتند.
این دور در دو گروه چهار تیمی به میزبانی مهرام و کاله در تهران برگزار شد و نهایتا دو تیم اصفهانی و دو تیم تهرانیِ میزبان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.
دو تیم مهرام تهران و لئونارد شاهین شهر موفق شدند با قاطعیت به عنوان دو تیم بدون شکست در لیگ پا به مرحله نیمه نهایی بگذارند و دو تیم کاله و گلنور اصفهان نیز بعنوان تیم‌های بعدی راهی این دور از مسابقات شدند.


کاله تهران که با میزبانی در صدد ادامه دار کردن نوار پیروزی‌های خود بود، در گام اول با شکست سنگین مقابل لئونارد شگفت زده شد و در ادامه نیز با خوش شانسی و مصدومیت بازیکنان سپاهان توزیع اصفهان موفق به کسب پیروزی خفیف و نزدیک مقابل این تیم شد تا بعنوان تیم دوم وارد مرحله پلی‌آف شود و مسیر ساده‌تری برای صعود به جمع چهار تیم داشته باشد.
دیگر نکته ی قابل تامل و عجیب این گروه، اگر شرایط بد سالن و نور و تهویه را کنار بگذاریم، برگزاری مسابقات در ساعت ۱۰ صبح بود. اتفاقی که شاید در مسابقات مدارس یکی از نواحی شهرستانهای دور افتاده نیز به ندرت اتفاق بیفتد، چه برسد به لیگ نوجوانان کشور! این موضوع برای باشگاهی که به نوعی اسپانسر تیم‌های پایه فدراسیون است قابل توجیه نیست.
در پایان با بیان یک داستانک، به جمع بندی خواهیم رسید؛ زمانی نه چندان دور و در روزگاران نزدیک به اکنون، هر بازیکن و هر شخصی خواهان پیشرفت در ورزش بود برای دیده شدن راهی پایتخت میشد تا اینکه در این دوره مسابقات شاهد بودیم مهاجرت به تهران شرط لازم هست ولی کافی نیست. شما برای دیده شدن علاوه بر تهرانی شدن، بایستی در نزدیکترین نقطه به فدراسیون تمرین کنید و مسابقه بدهید تا شاید به چشم بیایید. یعنی اگر در شرق تهران مسابقه بدهید برای هیچکس مهم نخواهد بود و از آقایان کسی برای دیدن و انتخاب شما نخواهد آمد. همانگونه که در این دوره مسابقات که هشت تیم برتر ایران بهمراه بهترین بازیکنان حضور داشتند، سرمربی و مربی محترم تیم ملی نوجوانان فقط در سالن مهرام که در غرب تهران و نزدیک فدراسیون است حاضر شدند و حتی برای دقایقی به دیدن مسابقات گروه دیگر که در شرق تهران برگزار می‌شد نرفتند. آرزوی موفقیت می‌کنیم برای فدراسیون محترم بسکتبال و سرمربی فهیم و با دانش تیم ملی، اما چشم امید خیلی از آینده‌سازان بسکتبال ایران به در سالن کاله خشک شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا