اخبار بسکتبال ایرانبسکتبالتحلیل بسکتبال

پیش درآمدی بر جام جهانی ۲۰۲۳

سجاد فرخی: پس ماه‌ها استرس در پنجره‌های مختلف انتخابی جام جهانی و با حرف و حدیث‌های زیاد و به لطف عدم حضور تیم ملی استرالیا در ایران و کسب امتیاز کامل این مسابقه، تیم ملی بسکتبال کشورمان جواز حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ را کسب کرد. آوردگاه جهانی که از جمعه و به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز خواهد شد.
تیم ملی ایران در چهارمین حضور پیاپی خود در جام جهانی در گروه G این مسابقات با اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج هم‌گروه است که تیم‌های حاضر در این گروه در کشور اندونزی به رقابت خواهند پرداخت. آسمان‌خراش‌های پارسی در اولین بازی به مصاف برزیل خواهند رفت. برزیل دارای رتبه ۱۳ رنکینگ جهانی است که سابقه دو قهرمانی جهان در کارنامه خود دارد. قطعا تیم ملی در اولین بازی کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت.
دومین مسابقه ایران با ساحل‌عاج برگزار خواهد شد. تیمی با رنکینگ ۴۲ و دو قهرمانی در مسابقات آفروبسکت. نباید فراموش کنیم که رنکینگ فیبا تنها یک عدد است و هرگز نباید این حریف آفریقایی را دست کم گرفت چرا که تجربه ثابت کرده آفریقایی‌ها با ویژگی‌های بدنی منحصربفرد، دوندگی و جنگندگی، همواره برای ایران دردسرساز بوده‌اند.

اما آخرین مسابقه ایران در این رقابت‌ها با مدافع عنوان قهرمانی خواهد بود. اسپانیا با رتبه اول رنکینگ فیبا و سابقه دو قهرمانی در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ ژاپن و ۲۰۱۹ چین جزء پنج کشور دنیا محسوب می‌شود که سابقه بیش از یک قهرمانی در این رقابت‌ها دارد. هرچند ریکی روبیو بزرگترین غایب ماتادورها محسوب می‌شود ولی حضور ستاره‌هایی مثل رودی فرناندز و خوانچو هرنانگومز این تیم را در زمره مدعیان اصلی قهرمانی قرار می‌دهد و با توجه به اینکه دو قهرمانی قبلی این تیم در آسیا رقم خورده می‌توان قاره کهن را برای آنها خوش‌یمن دانست و بیش از پیش برای قهرمانی آنها شانس قائل شد.

اما ایران… ایران با رنکینگ ۲۲ فیبا با مربیگری هاکان دمیر ترکیه‌ای پا به عرصه مسابقات جهانی خواهد گذاشت. مربی که بقول خیام می‌خواهد ثابت کند «از کجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود…» سرپرست کاروان تیم ملی دکتر کیهانی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون است و حامد حدادی بعنوان ستاره جهانی ایران، عنوان کاپیتانی تیم ملی را یدک می‌کشد‌. ارسلان کاظمی دیگر ستاره باتجربه تیم محسوب می‌شود که در کنار بازیکنانی مانند بهنام یخچالی که به مرز پختگی رسیده، سینا واحدی جوان و آینده‌دار، محمد امینی که پدیده ایران است، سجاد مشایخی، سالار منجی، میثم میرزایی، حسن علی‌اکبری، نوید رضایی‌فر، پیتر گریگوریان، متین آقاجانپور، جلال آقامیری اسامی بازیکنان تیم ملی کشورمان را تشکیل می‌دهند.

برنامه مسابقات تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۳:
بازی اول: ایران- برزیل: شنبه ۴ شهریور ساعت ۱۳:۱۵
بازی دوم: ایران- ساحل‌عاج: دوشنبه ۶ شهریور ساعت ۱۳:۱۵
بازی سوم: ایران- اسپانیا: چهارشنبه ۸ شهریور ساعت ۱۷:۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا