اخبار بسکتبال ایران

چهارمین تاج پادشاهی اسپانیا در بسکتبال اروپا / یوروبسکت ۲۰۲۲ چگونه به پایان رسید؟خانه بسکتبال ایرانخانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛

اسپانیا در یک شب با شکوه دیگر در تاریخ بسکتبال این کشور قهرمان یوروبسکت ۲۰۲۲ شد.

دیشب در برلین آلمان تیم ملی بسکتبال اسپانیا با پیروزی ۸۸ بر ۷۶ مقابل فرانسه تاج یورو بسکت ۲۰۲۲ را بر سر نهاد و به صدر اروپا بازگشت.این تیم به دنبال بازنشستگی چند ستاره خود در المپیک ۲۰۲۰، با نفراتی همچون برادران هرنانگومز – ویلی و خوانچو – همچنین لورنزو براون به چهارمین عنوان قاره‌ای خود پس از سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ رسید.
فرانسه که ۱۰ بار به سکو رسیده است، برای سومین بار دوم شد.

ویلی هرنانگومز از اسپانیا با میانگین ۱۷.۲ امتیاز و ۶.۹ ریباند در مسابقات به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن TISSOT انتخاب شد. هم‌تیمی او لورنزو براون، دنیس شرودر آلمانی، یانیس آنتتوکومپو یونانی و رودی گوبرت فرانسوی به او در ۵ آل استار مسابقات پیوستند.

آلمان یکی از میزبانان مشترک این دوره به همراه ایتالیا، گرجستان و جمهوری چک؛  پس از پیروزی ۸۲ – ۶۹  مقابل لهستان در مجموع پس از عنوان قهرمانی در سال ۱۹۹۳ و مقام دوم در سال ۲۰۰۵، به مقام سوم ۲۰۲۲ دست یافت.

رده بندی :

۱. اسپانیا

فرانسه
آلمان
لهستان
یونان
اسلوونی
فنلاند
ایتالیا
صربستان
ترکیه
اوکراین
کرواسی
مونته نگرو
بلژیک
لیتوانی
جمهوری چک
اسرائیل
بوسنی و هرزگوین
استونی
بلغارستان
گرجستان
هلند
مجارستان
بریتانیای کبیر

فیبا یوروبسکت معتبرترین رویداد بسکتبال این قاره است که سابقه آن به سال ۱۹۳۵ بازمی‌گردد. چهل و یکمین دوره این رویداد، دیشب به پایان رسید.

اسپانیا چهاردهمین سکوی خود را پس از اتحاد جماهیر شوروی (۲۱) و یوگسلاوی (۱۷) به دست آورد. فرانسه با کسب مقام دوم، دهمین مدال خود را در این رقابت‌ها گرفت و ششمین تیمی شد که به این تعداد رسید.

فیبا

نوشته چهارمین تاج پادشاهی اسپانیا در بسکتبال اروپا / یوروبسکت ۲۰۲۲ چگونه به پایان رسید؟ * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا