خبراخبار ورزشی ایرانهانیه زال پور

شهزاد موحدی رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان اصفهان: جام بزرگ منجی موعود(عج)، اولین دوره لیگ نجات غریق استان اصفهان است.

شهزاد موحدی رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری ۲۴ ثانیه در خصوص مسابقات نجات غریق استان اصفهان که در روز جمعه، ۱۴۰۳/۰۳/۲۵، با عنوان جام مهدی موعود(عج) و به یاد شهدای خدمت نام گذاری شده است، بیان کرد: این مسابقات در قسمت پرتاب طناب برگزار شده است.

وی در رابطه با هدف برگزاری این مسابقات به پنج هدف اصلی اشاره کردند: ۱. هدف اصلی در وهله اول، معرفی، توسعه و گسترش علوم و فنون نجات غریق می باشد و همچنین وظایف مقدس و خطیر منجیان غریق را به عنوان نیروی امداد و نجات کارآزموده در اماکن آبی درامر کنترل و پیشگیری از غرق شدگی به آگاهی عموم مردم برسانیم.

۲. بالا بردن سطح دانش عملی و مهارت فنی منجیان غریق در نحوه برگزاری و اجرای آیتم های مختلف مسابقات نجات غریق است که در سطح کشوری و براساس قوانین و مقررات فدراسیون جهانی نجات غریق ( I.L.S) می باشد.

۳. ایجاد حس رقابت و مدیریت بحران، توجه به کار تیمی و ایجاد همدلی و از خودگذشتگی بین منجیان غریق درشرایط امداد و نجات یکی دیگر از اهداف است.

۴. از اهداف دیگر، بالا بردن کارایی و توان عملی امداد و نجات منجیان غریق در شرایط بحرانی در کمترین زمان ممکن در اماکن آبی می باشد.

۵. شناسایی نفرات مستعد و دعوت از آنها در تیم منتخب نجات غریق استان اصفهان، هدفی است که برای آینده ی این رشته ورزشی در خور توجه می باشد.

ایشان در ادامه، نحوه ی اهدای جوایز و مقام آوری این مسابقات را به شرح زیر بیان کرد:
اهدای جوایز به صورت مدال، حکم و کاپ می باشد. این مسابقات به صورت لیگ و در ۹مرحله و در هر مرحله یک آیتم برگزار می‌شود. که براساس رکوردهای به دست آمده، نفرات اول تا سوم، به صورت انفرادی معرفی شده و امتیاز هر تیم در هر مرحله محاسبه می گردد و در پایان لیگ امتیازهای تیمی در مجموع چند مرحله محاسبه شده و تیم های برتر مشخص خواهند شد .
اهدای جوایز ورزشکاران در روز تولد منجی موعود حضرت ولیعصر ( عج) طی مراسم باشکوه و باحضور خانواده ورزشکاران و تیم های برترصورت خواهد گرفت.
موحدی گفت: در مرحله اول جام بزرگ منجی موعود ( یاد بود شهدای خدمت)، ۷۲ نفر در قالب ۱۸ تیم به عنوان ورزشکار، مربی و سرپرست از کلیه شهرستان های استان اصفهان حضور یافتند .

نتایج مرحله اول لیگ نجات غریق استان اصفهان جام منجی موعود به شرح زیر است:
نتایج تیمی: مقام اول : هیات نجات غریق شهرستان اصفهان ( تیم زنده یاد منوچهر تربتیان ).
مقام دوم : هیات نجات غریق شهرستان شاهین شهر ( تیم استخر صبا گز).
مقام سوم : هیات نجات غریق شهرستان نجف آباد ( تیم استخر ولایت ).
نتایج انفرادی: مقام اول : امیرمهدی امینی – پوریا کیانی
با رکورد  ۰۰:۰۰:۰۹:۶۳
مقام دوم : حمید علیپور – علی حیات داودی
بارکورد  ۰۰:۰۰:۱۵:۳۸
مقام سوم : محمد صحراگرد- علیرضا جامعی
بارکورد  ۰۰:۰۰:۱۷:۴۴
ایشان گفت: جام بزرگ منجی موعود(عج)، اولین دوره لیگ نجات غریق استان اصفهان است که به صورت ۹ مرحله ای و در هر مرحله یک آیتم برگزار می شود.
در ادامه گفت و گو، هیات نجات غریق استان اصفهان با دعوت از کلیه مربیان نجات غریق ضمن تعامل و همکاری همه جانبه با هیات استان، خواستار بالابردن سطح دانش علمی و فنی مربیان، ایجاد مکان و زمان تمرینی مناسب، منظم و مرتب در جهت تقویت تیم های نجات غریق توسط هیات های شهرستانی و به کارگیری و بهره بردن از کلیه استعدادها و پتانسیل های موجود در بین منجیان غریق استان اصفهان می باشد.
در پایان موحدی گفت: هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان ضمن سپاسگزاری و قدردانی از سرکار خانم مریم قاسمی، کارفرما و مدیریت محترم استخر ایثار اصفهان به جهت تعامل و همکاری در امر برگزاری اولین مرحله لیگ نجات غریق استان اصفهان، جام منجی موعود (عج)، از کلیه کارفرمایان اماکن آبی جهت میزبانی مراحل بعدی نیز دعوت به عمل می آورد.
نویسنده: هانیه زال پور

کوارتر آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا