تحلیل بسکتبال

پیش بازی ایران – قزاقستان در مسابقه برگشت انتخابی جام جهانی

یپش بازی ایران – قزاقستان در مسابقه برگشت انتخابی جام جهانی

تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در مسابقه برگشت انتخابی جام جهانی در مسابقه‌ای سرنوشت ساز به مصاف قزاقستان برود.

قزاق‌ها در دیدار رفت و با سرمربیگری مصطفی هاشمی تیم ایران را در تهران شکست دادند، اما در دیدار برگشت سعید ارمغانی هدایت تیم ایران را عهده‌دار است.

نقش آنتونی در قزاقستان

تیم ایران در مسابقه رفت مقابل قزاقستان در مهار کردن آنتونی مشکل زیادی داشت و آنتونی در کوارتر یک با شوت‌های ۳ امتیازی ایران را در آزادی غافلگیر کرد.

قزاق‌ها با دبل اسکرین‌هایی که برای او می‌گذاشتند مدافع مستقیم آنتونی را دچار مشکل می‌کردند و او به راحتی موقعیت Open shot پیدا می‌کرد.

کند بودن تیم ایران در بازگشت به دفاع

ضعف دوم تیم ایران بازگشت ازحمله به دفاع بود. تیم ایران از پوزیشن ۵ کند در کوارتر یک استفاده کرد و همین نکته باعث شد تا سرعت بازگشت ازحمله به دفاع کم شود و این کند بودن در دفاع پیک و رول هم به ایران آسیب زد. نکته‌ای که سعید ارمغانی توجه‌ای ویژه به آن داشته است و با نگاهی به لیست تیم ملی می‌شود متوجه شد که سعید ارمغانی سعی دارد تا در دیدار برگشت در ترانزیشن خوب عمل کنیم و در دفاع متحرک‌تر از دور رفت عمل کنیم.

قزاقستان بازیکنان Big man با مهارت شوتزنی دارد. تیم ایران هم احتمالا سعی دارد در بازی برگشت ایجاد فضای حمله و تغییر ریتم بازی با ترانزیشن بهتر و دفاع متحرک را تجربه کند.

استفاده از دو پوینت گارد

شاید بهتر باشد در دیدار برگشت از Line up کوتاه‌تر نسبت به دور رفت انتخاب شود. نکته دیگری که شاید بتواند به تیم ما کمک کنداین است که رسول مظفری و مشایخی هر دو همزمان در زمین مسابقه حضور داشته باشند تا بادوپوینت گارد در دفاع به آنتونی فشار وارد کنیم.

نقش حامد حدادی

حضور حدادی می‌تواند کمک شایانی کند، چرا که پوزیشن‌های چهار تیم ایران هماهنگی خوبی با او دارند و حدادی می‌تواند با ارسلان یا حسن‌زاده ترکیب خوبی را تشکیل دهد.
از طرفی ریباندهای تیم نسبت به بازی اول بهتر می‌شود و درحملات نیز به امتیازگیری تیم کمک می‌کند.

امتیاز گیری محمد جمشیدی

در این مسابقه حساس باید از جمشیدی به خوبی استفاده کنیم و با ایجاد موقعیت‌های حمله برای محمد شرایط امتیازگیری ایجاد شود. اگر پوینت گاردهای تیم ایران بتوانند محمد جمشیدی را به خوبی تغذیه کنند او می‌تواند نقش اول زمین مسابقه باشد.

ارسلان کاظمی و کمک به انتقال توپ

ارسلان کاظمی همیشه نشان داده است که در ریباند به بزرگی یک پوزیشن ۴ تمام عیار است و در کار باتوپ نیز توانایی یک بازیکن پیرامونی را دارد. ارسلان می‌تواند در انتقال توپ از دفاع به حمله به تیم ایران کمک زیادی کند.
زمانی که بعد از ریباند دفاع ارسلان توپ را بیاورد باعث می‌شود تا در سرعت ازقزاق‌ها بهتر باشیم و در Fast break ها امتیازگیری کنیم و در کنار تمامی این نکات و از همه مهمتر باعث می‌شود تا یک بازیکن پیرامونی بیشتر با قابلیت شوت در حمله داشته باشیم.

نظم در حملات

تیم قزاقستان دفاعی منظم و مستحکم دارد. دفاع مستحکم آنها در دیدار موجب شد تا ایران توپ‌های ازدست رفته زیادی داشته باشد. باید در دیدار برگشت برنامه.ای ویژه و منظم را در مقابل دفاع قزاق‌ها اجرا کنیم. شاید Motion offense به دلیل ادامه‌دار بودن این سیستم و کمک به چرخش توپ تیم بتواند کمک خوبی به تیم ایران کند.

آنالیزور بسکتبال
علیرضاامیری

کوارتر آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا