اخبار بسکتبال ایرانبسکتبالتحلیل بسکتبال

مهرام قهرمان و لئوناردِ شگفتی‌ساز نایب قهرمان لیگ نوجوانان کشور

مسعود پناهی :

پس از گذشت حدود ۶ ماه از شروع لیگ نوجوانان کشور، بالاخره این مسابقات هم با شناخت تیم‌های برتر ایران به پایان رسید.
در دور نهایی این رقابت‌ها که به میزبانی گلنور اصفهان در شهر گنبدهای فیروزه‌ای برگزار گردید، تیم مهرام تهران موفق شد در بازی پایانی و با پیروز ۱۰۲-۸۷ بر تیم خوب لئونارد به مقام قهرمانی دست پیدا کند.


لئونارد در حالی به فینال لیگ کشور رسید که در هیچ مسابقه‌ای در این رقابت‌ها از امتیاز میزبانی استفاده نکرد و همیشه بعنوان تیم میهمان در سفر بود و به مصاف رقبای میزبان می‌رفت. با این وجود بدون شکست و کوچکترین لغزشی و با برتری‌های قاطع و با اختلاف زیاد در تمام مسابقات به فینال رسید، اما حریف تجربه و روز خوب مهرامی‌ها نشد.
اما در دیدار رده‌بندی، تیم گلنور که برای بار سوم در این مسابقات از امتیاز میزبانی استفاده می‌کرد، موفق شد با کمک بازیکنان خوب خود و البته بازیکنان کمکی که برای این رقابت‌ها جذب کرده بود، از سد کاله عبور نماید و اولین مقام کشوری این باشگاه را پس از سالها تیم‌داری در سطح کشور بدست آورد.
تیم خوب کاله هم که بازیکن ملی‌پوش خود را بدلیل مصدومیت در این دور نهایی مسابقات همراه خود نداشت، به مقام چهارم رسید.
ضمن تقدیر از تمام تلاشهای فدراسیون و برگزار کنندگان این رقابت‌ها، بایستی خاطرنشان کنیم جای خالی سرمربی زیر ۱۶ سال کشور، آقای محمدرضا اسلامی، برای مشاهده نزدیک مسابقات کاملا احساس می‌شد. مرحله‌ای که بازیکنان و تیم‌ها در اوج پختگی و صلابت در آن حضور دارند، اما سرمربی تیم ملی که چند روز دیگر بایستی در غرب آسیا به مصاف رقبا برود، در آنجا نبود و باید از فدراسیون دلیل آنرا سوال کنیم.

کوارتر آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا