اخبار بسکتبال ایران

بهاءالدین ادبخانه بسکتبال ایراناخبار – خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛

بهاءالدین ادب متولد ۳۰ مرداد ۱۳۲۴در سنندج. رئیس هیئت بسکتبال استان تهران و نایب رئیس فدراسیون بسکتبال.
ادب در ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ به دلیل ابتلاء به سرطان درگذشت.

بهاءالدین ادب در بسکتبال ایران نام شناخته شده‌اى است. رییس هیئت بسکتبال تهران، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در دوره پنجم مجلس و نایب رئیس فدراسیون بسکتبال.
مرحوم ادب سال ١٣۵٧ سرپرستى تیم ملى بسکتبال را در مسابقات دوستانۀ ارمنستان شوروی برعهده داشت. وی رئیس هیئت بسکتبال تهران بود که در اوائل دهه هفتاد تحول خوبى در نحوۀ برگزارى مسابقات پایه به وجود آورد.

در روز ٢٠ اردیبهشت سال ١٣٧١ همه تیم‌هاى باشگاهى را ملزم به داشتن تیم‌هاى نوجوانان و جوانان کرد تا بتوانند در رده بزرگسالان شرکت کنند. در همان دوران اقدامات زیادى براى احداث سالن بسکتبال در تهران انجام داد و نامه‌نگارى و پیگیرى‌هاى بسیاری در همین ارتباط با کرباسچی، شهردار وقت تهران داشت. هر چند تلاش‌هاى او نتیجه نداد اما مهندس ادب، طرح و نقشه اولیه سالن اختصاصى با تأسیسات جنبى در شهر تهران را ارائه داده بود.

وی در طول بیش از ۳۰ سال در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی فعالیت‌های ارزنده‌ای داشت از جمله تأسیس باشگاه‌های فرهنگی ورزشی بیژن و ساینا در شهر سنندج.

ادب، در بسکتبال کردستان نیز منشأ خدمات ارزنده بود. وی علاوه بر توجه به نسل جوان بسکتبال، همواره در نکوداشت و تجلیل از بزرگان این ورزش مى‌کوشید و نام گذشتگان و درگذشتگان بسکتبال را با برپایى جام‌هاى متعدد، زنده نگه مى‌داشت.
بهاءالدین ادب در سال ۱۳۸۶ بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

منبع کتاب « داستان یک قرن » افشین رضاپور

نوشته بهاءالدین ادب * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا