اخبار بسکتبال ایران

آغاز یورو بسکت از امروز / ۱۵ ستاره‌ای را که باید در آسمان بسکتبال اروپا تماشا کردخانه بسکتبال ایراناخبار ⋆ خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛

 

۱۵ ستاره برتر فیبا یورو بسکت ۲۰۲۲ چه بازیکتانی هستند.

بسکتبال فیبااروپا از امروز به میزبانی مشترک در ۴ کشور آغاز می‌شود.

میزبانان ۵ شهر:
تفلیس، برلین، کلن، میلان و پراگ.

فیبا اروپا در گزارشی ۱۵ ستاره این بازی‌ها را معرفی کرد.

GIANNIS ANTETOKOUNMPO (یونان)

۶ دسامبر ۱۹۹۴ (۲۷ ساله)

ارتفاع: ۲۱۱ سانتی‌متر

میلواکی باکس

قدرت، متانت و ورزشکاری همه جانبه. جیانیس یک نیروی غیرقابل توقف است. او تسلط خود را برای تیم ملی با کسب رکورد ۴۰ امتیاز در مسابقات مقدماتی جام جهانی در یک نبرد حماسی مقابل صربستان به نمایش گذاشت. انتظار داشته باشید که موارد مشابه در میلان دنبال شود.

BOJAN BOGDANOVIC (کرواسی)

۱۸ آوریل ۱۹۸۹ (۳۳ ساله)

۲۰۴ سانتی‌متر

یوتا جاز

بوگدانوویچ در بین ۱۰۰ گلزن برتر تاریخ یوروبسکت قرار دارد. رهبر کهنه‌کار تیم کرواسی، ستاره‌های همکار NBA مثل ایویکا زوباچ و داریو ساریچ را در کنار خود دارد.

لوکا دانچیچ (اسلوونی)

۲۸ فوریه ۱۹۹۹ (۲۳ ساله)

۲۰۱ سانتی‌متر

دالاس ماوریکس

دانچیچ یکی از مهیج‌ترین بازیکنان جهان است و پس از کمک به اسلوونی در کسب عنوان قهرمانی پنج سال پیش، برای دومین بار در یوروبسکت حضور پیدا می‌کند. دانچیچ تابستان گذشته کشورش را به اولین حضور در المپیک توکیو هدایت کرد. تابستان امسال، میانگین ۲۵.۰ امتیاز، ۸.۸ ریباند و ۷.۳ پاس منجر به گل را در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال دارد.

GORAN DRAGIC (اسلوونی)

۶ می ۱۹۸۶ (۳۶ ساله)

۱۹۰ سانتی‌متر

شیکاگو بولز

MVP حاکم بازگشته است. دراگیچ پس از قهرمانی تاریخی اسلوونی در سال ۲۰۱۷ پیش از اعلام بازگشت موقت خود به تیم ملی در آغاز تابستان، بازنشسته شد. دراگیچ متقاعد شد که بازگشت خود را فراتر از بسکت یورو تمدید کند و پس از همکاری پنج سال پیش، با لوکا دانچیچ بازگشت. ممکن است این بار نقش‌ها معکوس شوند، اما دراگیچ همچنان تأثیر زیادی بر تیم دارد.

سیمونه فونتکیو (ایتالیا)
۹ دسامبر ۱۹۹۵ (۲۶ ساله)

۲۰۳ سانتی‌متر

یوتا جاز

با انتشار خبر غیبت دنیلو گالینیاری به دلیل مصدومیت، امیدهای آتزوری‌ها از بین رفت، اما آنها ستاره دیگری را در انتظار دارند.  در دو برد مسابقات مقدماتی جام جهانی، فونتکیو نقش اصلی را در تیم ایتالیا ایفا کرد. تنها حضور قبلی او در یک تورنمنت بزرگ مربوط به المپیک سال گذشته توکیو بود.

ایوان فورنیه (فرانسه)

۲۹ اکتبر ۱۹۹۲ (۲۹ ساله)

۱۹۹ سانتی‌متر

نیویورک نیکس

فورنیه لباس یکی از گزینه‌های اصلی گلزنی فرانسه در یورو بسکت را حفظ خواهد کرد. این بازیکن ۲۹ ساله به جمع ستاره‌های جام جهانی ۲۰۱۹ راه یافت و در یورو بسکت قبلی پنج سال پیش به طور میانگین ۱۵.۸ امتیاز در هر بازی کسب کرد.

رودی گوبرت (فرانسه)

۲۶ ژوئن ۱۹۹۲ (۳۰ ساله)

۲۱۵ سانتی‌متر

یوتا جاز
انتظار تعداد زیادی بلاک شات و و دانک‌ را از «برج ایفل» داشته باشید. او به اتفاق فورنبه فینالیست‌های توکیو مقابل ایالات متحده بودند.

نیکولا یوکیچ (صربستان)

۱۹ فوریه ۱۹۹۵ (۲۷ ساله)

۲۰۹ سانتی‌متر

دنور ناگتس

Jokic بازی بسکتبال را در مواقعی با یک لمس نرم و بی دردسر در داخل بسیار آسان‌تر می‌کند. کلید امیدهای صربستان، سنتری است که پس از بازی نکردن در تورنمنت قبلی، اولین بازی را در یوروبسکت انجام می‌دهد. MVP پشت سر هم به صربستان کمک کرد تا در مسابقات مقدماتی جام جهانی بسکتبال فیبا ۲۰۲۳ اروپا، صربستان را به دو پیروزی مهم برساند و همه نگاهها به جوکر در پراگ معطوف خواهد شد.

لوری مارککانن (فنلاند)

۲۲ می ۱۹۹۷ (۲۵ ساله)

۲۱۳ سانتی‌متر

کلیولند کاوالیرز

مارککانن پس از هدایت فنلاند به مرحله حذفی، یکی از ستاره‌های پیشرو فیبا یورو بسکت ۲۰۱۷ بود. پنج سال بعد، مارککانن در تیم ملی با چندین نمایش بزرگ در تابستان امسال به درخشش خود در صحنه بین‌المللی ادامه داد.

VASILIJE MICIC (صربستان)

۱۳ ژانویه ۱۹۹۴ (۲۸ ساله)

۱۹۵ سانتی‌متر

آنادولو افس

میچیچ در مرحله مقدماتی یورو بسکت بر ترس مصدومیت غلبه کرد و قرار است نقش مهمی در تیم صربستان داشته باشد زیرا آنها به دنبال این هستند که به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی عمل کنند.

یوسف نورکیچ (بوسنی و هرزگوین)

۲۳ آگوست ۱۹۹۴ (۲۸ ساله)

۲۱۳ سانتی‌متر

پورتلند تریل بلیزرز

نورکیچ یکی از بازی‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال فیبا ۲۰۲۳ اروپا را در برد بوسنی و هرزگوین مقابل فرانسه تهیه کرد. این بازیکن ۲۸ ساله در دوئل داخلی با رودی گوبرت به برتری رسید و دو تیم دوباره در یورو بسکت به مصاف هم خواهند رفت.

CEDI OSMAN (ترکیه)

۸ آوریل ۱۹۹۵ (۲۷ ساله)

۲ متر

کلیولند کاوالیرز

اولین سدی. عثمان با افرادی مانند فورکان کورکماز و آلپرن سنگون در هدایت فهرستی جذاب و در عین حال غیرقابل پیش بینی ترکیه ارتباط برقرار می‌کند. فوروارد کلیولند کاوالیرز در حال حاضر تجربه بازی در چندین تورنمنت بزرگ در سطح بین‌المللی دارد.

DOMANTAS SABONIS (لیتوانی)

۳ می ۱۹۹۶ (۲۶ ساله)

۲۱۱ سانتی‌متر

ساکرامنتو کینگز

سابونیس یکی از همه کاره‌ترین مردان بزرگی خواهد بود که در یورو بسکت به نمایش گذاشته می‌شود و مهارت‌های همه جانبه‌ای دارد که شانس موفقیت لیتوانی را افزایش می‌دهد. آخرین حضور او در این تورنمنت در سال ۲۰۱۵ بود، اما سابونیس از آن زمان به‌عنوان بازیکن پیشرفت زیادی کرده است و اخیراً در پنجره آگوست مقدماتی جام جهانی میانگین ۱۶.۵ امتیاز، ۵.۵ ریباند و ۵.۵ پاس منجر به گل در هر بازی را کسب کرده است.

دنیس شرودر (آلمان)

۱۵ سپتامبر ۱۹۹۳ (۲۸ ساله)

۱۸۸ سانتی‌متر

هیوستون راکتس

شرودر به عنوان یک گلزن نخبه در NBA مشهور نیست، اما این پوینت گارد آلمانی نقش متفاوتی در صحنه بین‌المللی ایفا می‌کند. شرودر همچنین از نبردهای انتهای دفاعی لذت می‌برد و وظیفه دارد برخی از حریفان نخبه را در یورو بسکت مهار کند.

JONAS VALANCIUNAS (لیتوانی)

۶ می ۱۹۹۲ (۳۰ ساله)

۲۱۱ سانتی‌متر

ممفیس گریزلیز

والانچیوناس قبلاً در چهار تورنمنت قبلی یوروبسکت شرکت کرده و در نسخه ۲۰۱۷ میانگین دابل دابل ۱۵.۸ امتیاز و ۱۲.۰ ریباند در هر بازی کسب کرده است. مرد بزرگ مسلط دوست دارد خود را در داخل تحمیل کند، اما تماس خود را از بیرون بهبود بخشیده است و در کنار Domantas Sabonis برای لیتوانی مشارکتی پویا در زمین جلویی ایجاد می‌کند.

 

فیبا (خلاصه شده).

نوشته آغاز یورو بسکت از امروز / ۱۵ ستاره‌ای را که باید در آسمان بسکتبال اروپا تماشا کرد * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا