اخبار بسکتبال ایران

ریٔال یعنی شکوه، حتی اگر جا مانده از قافله باشدخانه بسکتبال ایراناخبار – خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

این فصل سخت‌ترین و پر فشارترین دوران ریٔال مادرید پرافتخارترین تیم تاریخ یورولیگ بود به شکلی که حالا تیم تحت رهبری پابلو لاسو دستش از ۲ جام مهم در این فصل کوتاه مانده.

نوشتارهایى درباره یورولیگ

قسمت دوم (ریٔال مادرید)

گزارشگر تلویزیون: محمدحسن واحد

چند ماه پیش در فینال جام حذفی اسپانیا کوپا دل ری شکست را مقابل بارسلونا تجربه کرد و مقابل حریف دیرینه مغلوب شد و هفته گذشته هم در مرحله حذفی یورو لیگ مقابل آنادولو و شاگردان آتامان، سری بازی پلی آف را ۳ بر۲ واگذار کرد تا از رسیدن به جمع چهار تیم برتر اروپا محروم شوند.

ریٔال در ١٠ سال گذشته هفت مرتبه حضور در جمع چهار تیم برتر اروپا را تجربه کرده پس بدون تعارف از یک میراث بزرگ و با شکوه صحبت می‌کنیم.

سال ۲۰۱۱ پابلو لاسو از سوی سران مادرید به عنوان سرمربی انتخاب شد در حالی که تنها ۴۳ سال سن داشت.

وقتی این انتخاب رسانه‌ای شد کمتر علاقمندی تصور می‌کرد یک دهه باشکوه در تاریخ برای ریٔال رقم بخورد اما لاسو قلم به دست آماده بود تا تاریخ را از نو بنویسد.

این یک دهه برای ریٔال سراسر شکوه و اقتدار بود که حاصل آن ۲ قهرمانی در یورو لیگ، ۵ قهرمانی در باشگاه‌های اسپانیا، ۶ قهرمانی در جام حذفی و ۶ قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا بود تا موزه افتخارات ریٔال با این تعداد جام زیباتر شود.

اما این فصل چالش‌های فراوانی در مسیر ریٔال قرار گرفت و از صلابت و قدرت همیشگی این تیم خبری نبود.

ابتدای فصل فاکوکامپازو ستاره این تیم به دنور ناگتس پیوست در ادامه آنتونیرندولف با مصدومیت فصل را از دست داد اما این پایان ماجرا نبود و گابریل دک دیگر آرژانتینی ریٔال با پیشنهاد تیم اکلاهاما به این تیم اضافه شد تا دست لاسو خالی تر از قبل باشد.

ریٔال از سال ۲۰۱۲ تا به حال فصلی را بدون جام پشت سر نگذاشت و حالا تنها جام باقی مانده برای مادریدی‌ها و پابلو لاسو لیگ اسپانیاست تا شاید این را رکورد را پابرجا نگه دارند.

به این مطلب امتیاز دهید!

[کل: ۰ میانگین: ۰]

نوشته ریٔال یعنی شکوه، حتی اگر جا مانده از قافله باشد اولین بار در خانه بسکتبال ایران. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا