اخبار بسکتبال ایران

۱۹۰۴ و ۱۹۲۴/بسکتبال المپیک ۸خانه بسکتبال ایراناخبار – خانه بسکتبال ایران


Warning: Undefined variable $author_details in /home/gitkdukq/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 87

سایت خانه بسکتبال ایران؛ بسکتبال برای نخستین بار در بازی‌های المپیک ۱۹۰۴ به عنوان ورزش آزمایشی شرکت داده شد تا به مخاطبان بین‌المللی معرفی شود.

در سال ۱۹۰۴ (۱۲۸۳ خورشیدی)، المپیک در سنت لوئیس میسوری آمریکا برگزار شد. بسکتبال، هورلینگ، فوتبال آمریکایی و بیسبال به عنوان ورزش‌های نمایشی معرفی شدند. نمایشی از بوکس زنان هم معرفی شد.

در این سال چهار رویداد مختلف بسکتبال شامل مسابقات قهرمانی آماتور، بسکتبال کالج، بسکتبال دبیرستان و بسکتبال مدرسه ابتدایی بود که توسط مسابقات ملی بسکتبال اتحادیه ورزش آماتور (ای ای یو) به عنوان یک ورزش نمایشی در بازی‌های سنت لوئیس شرکت کرد.

این اتحادیه از سال ۱۸۸۸، «رهبران فردا را در زمین‌های بازی امروز پرورش داده است».

علاوه بر آن سازمان «وای ام سی ای» یک سازمان جوانان در سراسر جهان با هدف عملی ساختن اصول مسیحی با توسعه «بدن، ذهن و روح سالم» بر سرعت رشد بسکتبال در جهان افزود.

این سازمان؛ وظیفه شرکت دادن آزمایشی تیم‌های بسکتبال، برگزاری کلاس‌های مختلف مهارت‌ها و ارائه برخی امکانات این ورزش در المپیک ۱۹۰۴ را بر عهده گرفت.

بسکتبال یک بار دیگر در المپیک ۱۹۲۴ (۱۳۰۳ خورشیدی) در پاریس یک بازی غیررسمی به عنوان بخشی از بازی‌های جوانان بود که در زمین بزرگ چمن ورزشگاه برگزار شد.

سرانجام بسکتبال در سال ۱۹۳۶ به عنوان بازی رسمی در بازی‌های المپیک برلین گنجانده شد.

عکس بازی‌های بسکتبال در ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) المپیک پاریس

1904 و 1924/بسکتبال المپیک 8

داستان بسکتبال المپیک را هر روز تا شروع المپیک توکیو را در سایت خانه بسکتبال و پیج کاوش بسکتبال دنبال کنید.

نوشته ۱۹۰۴ و ۱۹۲۴/بسکتبال المپیک ۸ اولین بار در خانه بسکتبال ایران. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا